INTERVIU Cristina Coroiu – Câte un drum spre fiecare vis

Prima pagină » Articole » INTERVIU Cristina Coroiu – Câte un drum spre fiecare vis

Cristina, povestește-ne despre tine și cum arată o zi de lucru.

Noi, cei care lucrăm în turism, ne considerăm un fel de creatori ai bucuriei și ai fericirii, deoarece credem că o vacanță reprezintă experiențe memorabile, timp de calitate împărtășit cu familia sau prietenii.

Sunt Cristina Coroiu, am 38 de ani și coordonez Departamentul de Producție al Christian Tour, cel mai mare turoperator român.

M-am alăturat companiei la începutul anului 2007, iar la acel moment eram în ultimul an la facultatea de Turism din cadrul Academiei de Studii Economice din București. Am știut încă din liceu că vreau să lucrez în acest domeniu și tocmai de aceea am urmat cursurile unei facultăți de profil. Din acel moment creez vise pe care apoi, împreună cu o echipă dedicată de profesioniști, le îndeplinim.

Poziția pe care o ocup vine cu o mare responsabilitate și reprezintă, totodată, o provocare pe măsură. Îmi plac provocările, iar la Christian Tour nu ducem lipsă de ele, în fiecare an dezvoltăm și inovăm atât produsul, cât și operațiunile adiacente acestuia.

Mi-am început călătoria în Christian Tour cu o poziție de “entry level” în cadrul departamentului de vânzări. Creșterea companiei mi-a oferit posibilitatea să învăț lucruri noi și să mă dezvolt din punct de vedere profesional, ceea ce mi-a permis să urc treptat pe scara ierarhică.

Sunt o persoană dinamică, deschisă la schimbări, la nou, care iubește călătoriile și să petreacă timp împreună cu familia. Când vreau să mă relaxez pictez, desenez sau fac plimbări în natură. Îmi plac schimbările pozitive, caut să mă dezvolt, să organizez mai bine și promovez asta la tot pasul pentru că lucrurile astea îi aduc pe oameni să urmeze trendul marcând mai departe rezultate pe măsură.

Mă preocupă dezvoltarea mea personală și caut permanent să învăț lucruri noi pe care le pot aplica atât în viața privată, cât și la birou. Îmi place, atunci când găsesc modalități noi de organizare și realizare a unor procese de muncă, să le împărtășesc fară să ezit colegilor. A ține pasul cu cele mai noi inovații, trenduri în domeniu și a urmări constant modul în care operează cele mai mari firme de turism de pe plan internațional, sunt elemente esențiale în domeniu.

Ziua mea de lucru începe la ora 8 și jumătate. Dimineața  îmi fac o proiecție a activităților și încerc să îmi prioritizez task-urile. Cele mai multe dintre acestea vizează  îmbunătățirea și dezvoltarea portofoliului de produse pe care compania noastră le pune la dispoziția clienților, cât și toate operațiunile și procesele conexe acestora. Particip la întâlniri cu parteneri, evaluez și transmit spre aprobare propuneri venite din partea colegilor mei, întocmesc rapoarte sau diverse analize cu privire la modul în care performeaza produsele noastre.

Spune-ne câteva cuvinte despre departamentul pe care îl coordonezi.

Departamentul de Producție ocupă un loc central în cadrul firmei. Noi suntem puntea de legătură între clienți și vacanțele de neuitat ale acestora.

Viziunea noastră în Departamentul de Producție este să oferim o evoluție sustenabilă a produsului adaptat condițiilor pieței. Într-o perioadă cu multe provocări și nesiguranță, este foarte valoros să ai claritate și structură în gândire. Să știi de ce faci ceea ce faci, de unde vii, încotro te indrepți.

Valorile și principiile după care ne ghidăm activitatea sunt: comunicare deschisă și onestă, responsabilitate, respect și grija pentru clienți, un plan de operare clar, eforturi pentru a atinge țintele, munca în echipa.

Motoul după care ne ghidăm: “Trebuie să fim în primul rând, în al doilea rând și întotdeauna preocupați de satisfacția clientului”, Phill Crosby, autor al cărții “Quality is free”.

Împreună cu echipa pe care o coordonez analizăm piață, creăm oferte potențiale, dezvoltăm noi produse, planificăm și organizăm procesele de distribuție, trimitem informațiie necesare către colegii din marketing, implementăm strategia de preț.

Fiecare manager de produs are în responsabilitate una sau mai multe destinații și pentru configurarea unui produs, aceștia colaborează cu managerii de contracte și cu parteneri de pe piețele unde operăm. Promovarea unei anumite destinații implică inclusiv cunoașterea foarte bună a acesteia, sens în care organizăm vizite de documentare, inspectarea hotelurilor, discuții cu partenerii și ne preocupăm de cunoașterea particularităților locale.

Managerii de produs sunt responsabili pentru destinații specifice, aceștia colaborează cu managerii de contracte și compania locală din destinație pentru a alcătui produsul. Realizează prezentări de destinație și broșuri dedicate, creează pachete și setează prețurile de vânzare ale acestora. Însă cea mai importantă sarcină este vizita destinațiilor, inspectarea hotelurilor pentru a cunoaște îndeaproape caracteristicile și discuțiile cu agenții locali și ghizii specializați care furnizează detalii specifice despre transportul local, excursiile opționale și specificul fiecărei locații în parte.

Toate acestea conduc la o negociere mai bună a contractelor locale, momente uneori dificile însă la sfârșit beneficiile evidențiate vor fi cele care aduc avantajul competitiv asupra produsului.

Turismul este un business foarte frumos în care nu te plictisești niciodată, varietatea produselor și lupta pentru a fi cel mai bun și cel mai ieftin te ține în picioare. Adițional în acest domeniu lucrează foarte mulți tineri entuziaști, ceea ce creează un mediu de muncă plăcut.

Care este cea mai bună cale să devii un expert de travel în călătorii Christian Tour?

Plăcerea de a călători, interesul pentru a învăța lucruri noi, adaptabilitatea și entuziasmul sunt câteva dintre calitățile necesare pentru a performa în cadrul Christian Tour. Compania reunește oameni cu valori și ambiții comune care pun în prim plan satisfacția clientului. Acest deziderat nu îl putem atinge decât cu angajați implicați, pasionați și cel mai important fericiți.

Cea mai facilă cale pentru a deveni expert în călătoriile Christian tour este vizitând locațiile în info- grupurile organizate la destinație. În fiecare an participăm la trainingul profesional organizat în destinații de către partenerii și ghizii locali. Atât agenții începători cât și cei experimentați vizitează hotelurile din portofoliu și participă la împărtășirea de idei și experiențe, informații incredibil de valoroase pentru a crea vacanțe unice pentru oaspeții noștri.  Relaționarea privind oamenii ne reunește și ne ajută să devenim cea mai bună versiune a noastră.

Care sunt destinațiile vedetă căutate anul acesta de către turiști?

Odată cu încheierea pandemiei de COVID-19, oamenii sunt dornici să călătorească fie către destinațiile lor preferate, fie să descopere unele noi.

Turismul urmează acum un trend ascendent, oamenii doresc să călătorească, au început din nou să cumpere una, două sau trei vacanțe anual. Destinațiile vedetă rămân cele obișnuite, cum ar fi Turcia, Grecia, Spania, Egipt, Bulgaria. Însă românii aleg și destinații diferite, sunt la mare căutare experiențele, excursiile de grup, activități care aduc bucurie și creează amintiri, cu obiective culturale și gastonomice, interacțiuni cu localnicii, descoperirea specificului local. Astfel, avem în portofoliu destinații noi ca: Iordania, Maroc, Tanzania, Kenya, Laponia.

Care sunt principalele avantaje ale pachetelor de vacanță touroperate de Christian Tour?

În lumea de astăzi, aflată în schimbare continuă, ceea ce ne diferențiază pe piața din România sunt viteza, claritatea și transparența. Obiectivele și condițiile pieței sunt mereu în schimbare, este esențial să știi că primești cele mai bune prețuri, iar clienții tăi profită de ofertele pe care tu le negociezi cu mari eforturi.

Optimizăm pachetele de vacanță prin strategii inovatoare de abordare a furnizorilor, găsim mixul specific al furnizorilor pentru a reduce costurile și a îmbunătăți experiența călătorilor. Găsim oportunități și pârghii să susținem obiectivele setate, implementăm tehnici inovatoare de gestiune continuă a contractelor și cheltuielilor. Luăm decizii bazate pe date, statistici, aducând la masa negocierii recomandări și informații susținute pentru a îmbunătăți astfel rezultatele.

Construim o politică de călătorie corectă, bazată pe inteligența predictivă, determinăm factori precum cea mai bună fereastră de rezervare în avans, date de călătorie planificate, punctele de conectare și multe altele.

După 26 de ani de activitate știm ce înseamnă o vacanță perfectă: este vorba de cel mai bun raport între calitatea serviciilor și prețul excursiei, pot spune că refuzăm orice compromis și oferim calitate în servicii și asistență pentru toate programele oferite.

Care sunt planurile de viitor?

Mai multe produse, mai mulți turiști, agenții specializate în produsul Christian Tour ca o coloană vertebrală și o alegere valoroasă pentru clienți.

Turiștii de mâine duc vieți complicate și au o identitate fluidă, au o mulțime de opțiuni ceea ce înseamnă că urmăresc cel mai bun raport calitate preț. Experiențe noi, lux, cultură și autenticitate sunt câteva dintre tendințele care vor modela viitorul turismului.

Turistul vrea să se bucure de cultura locală, interesul crescut pentru gastronomie și sport sunt factori care conturează modul în care oamenii abordează alegerea de vacanță. Ca societate avem din ce în ce mai mult timp liber și resurse, factori catalizatori în cadrul creșterii segmentului de turism.

Pe lângă extinderea activitații de bază cu pachete, destinații și activități, Christian Tour se concentrează pe extinderea platformelor sale digitale. Transformarea digitală este extrem de importantă pentru a inova și performa în viitor, pentru a accelera progresul produselor și pentru a îmbunătăți experiența turistului.

Cristina Coroiu
Group Product Manager Travel
@ : cristina.coroiu@mementogroup.com
m : 0723410991